روانشناسي

 
 
بازي درماني براي كودكان بيش فعال ✔️ نقاشي، بازي و كاردرماني
|

بازي درماني براي كودكان بيش فعال روشي بسيار موثر است. اختلال بيش فعالي با نقص توجه (ADHD) يك اختلال رشدي عصبي است كه با علائمي مانند بيش فعالي، نقص توجه و تكانشگري مشخص مي شود. اين اختلال مي تواند بر عملكرد تحصيلي، اجتماعي و عاطفي كودكان تأثير منفي بگذارد.

بازي درماني يك روش روان درماني است كه از بازي براي كمك به كودكان در حل مشكلات و چالش هاي خود استفاده مي كند. بازي درماني براي كودكان بيش فعال مي تواند يك روش موثر براي بهبود علائم و افزايش كيفيت زندگي آنها باشد.

مزاياي بازي درماني براي كودكان بيش فعال
بازي درماني مزاياي متعددي براي كودكان بيش فعال دارد، از جمله:

كمك به كودكان در كنترل رفتارهاي بيش فعالانه و تكانشي
بهبود مهارت هاي توجه و تمركز
افزايش مهارت هاي اجتماعي و تعامل با ديگران
كاهش اضطراب و افسردگي
كودكان بيش فعال اغلب مشكل در توسعه مهارت هاي خودتنظيمي دارند. آنها ممكن است مشكل در كنترل رفتار خود داشته باشند يا به راحتي تحريك شوند. درمانگران مركز ستاره ايرانيان به فرزند شما كمك مي كند تا مهارت هاي گفته شده را به صورت تضمينيبهبود دهد. براي صحبت با مشاوران برتر كودك مي توانيد با شماره هاي ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگيريد.

 

علت بيش فعالي در كودكان
بيش­ فعالي در بيشتر موارد علت واضحي ندارد اما نكته مهم در اين ميان، ژنتيك و عوامل بيولوژيك است كه نقش مهمي در بروز اين اختلالات در كودك دارد.

نقش تغذيه در بروز بيش­ فعالي و يا بهبود آن مسئله­ اي است كه هنوز ثابت نشده است و در برخي مطالعات گفته شده مصرف اسيدهاي چرب و برخي ويتامين­ها موجب بهبود بيش فعالي مي­شود. اما مطالعات فعلي هنوز آن را اثبات نكرده است. برخي تحقيقات نيز به توانايي­هاي شناختي اشاره مي­كنند و معتقدند كه هوش و توانايي­هاي شناختي مي­تواند موجب بروز بيش ­فعالي شود. در اين ميان، برخي روش­ها مي­توانند بر بيش­ فعالي كودكان مؤثر واقع شوند.

بدين ترتيب كه كودك دچار بيش ­فعالي است يا كودك داراي انرژي فراوان بوده و نياز به تحرك بالايي دارد و يا داراي هوشبهر بالا بوده و كارهاي كليشه­اي را دوست ندارد. بنابراين، نمي­تواند در يكجا بند شود. به بياني ديگر، «انسان در تمام مراحل زندگي خود داراي نيازهائي است كه بايستي حداقل به طور نسبي برآورده شوند، زيرا كه ارضا نيازها باعث مي گردد انسان روند تكاملي خود را به گونه طبيعي تر سپري كند.

كلاسهاي مناسب كودكان بيش فعال
بازي درماني براي كودكان بيش فعال معمولاً در قالب جلسات فردي با يك درمانگر آموزش ديده انجام مي شود. در طول جلسات، درمانگر از انواع مختلف بازي ها و فعاليت ها براي كمك به كودك در بيان احساسات، حل مشكلات و توسعه مهارت هاي جديد استفاده مي كند. كلاس هاي مناسب كودكان بيش فعال كلاس هايي هستند كه به نيازهاي خاص اين كودكان توجه دارند. اين كلاس ها بايد داراي ويژگي هاي زير باشند:

فعال و محرك: كودكان بيش فعال انرژي زيادي دارند و نياز به فعاليت دارند. كلاس هاي مناسب براي اين كودكان بايد فعاليت هاي متنوع و جذابي را ارائه دهند تا بتوانند انرژي خود را تخليه كنند.
منظم و ساختارمند: كودكان بيش فعال به ساختار و نظم نياز دارند. كلاس هاي مناسب براي اين كودكان بايد قوانين و انتظارات واضحي داشته باشند تا كودكان بدانند چه انتظاري از آنها مي رود.
تمركز بر مهارت هاي اجتماعي: كودكان بيش فعال ممكن است در مهارت هاي اجتماعي خود مشكل داشته باشند. كلاس هاي مناسب براي اين كودكان بايد بر آموزش مهارت هاي اجتماعي مانند گوش دادن فعال، مديريت خشم و حل مسئله تمركز داشته باشند.

بازي درماني براي كودكان بيش فعال

بازي براي افزايش تمركز كودكان بيش فعال
بازي درماني براي كودكان بيش فعال، فرصتهايي را براي كودك فراهم مي كند تا او مهارتهاي حركتي درشت و ظريفش را رشد دهد و سلامت جسمي اش را تأمين كند. بازي به كودك كمك مي كند تا قدرت تخيل و خلاقيت خود را رشد دهد، محيطي را براي كودك مهيا مي كند تا به تمرين مهارتهاي اجتماعي خود بپردازد. بازي همچون مفري است كه كودك از طريق آن عواطف و هيجانهايش را ابراز مي كند، بازي به كودك كمك مي كند تا نظامهاي ارزشي را درك كند.

بازي درماني براي كودكان بيش فعال، روشي است كه به ياري كودكان پرمشكل مي شتابد تا آنها بتوانند مسائلشان را حل كنند و در عين حال، نشان دهنده اين واقعيت است كه بازي براي كودك، همانند يك وسيله طبيعي است، با اين هدف كه او بتواند، خويشتن و همچنين ويژگيهاي درون خود را بشناسد و به آن عمل كند.

در اين نوع درمان، به كودك فرصت داده مي شود تا احساسات آزاردهنده و مشكلات درون خود را از طريق بازي بروز دهد و آنها را به نمايش بگذارد، همانند آن گونه از درمانهايي كه افراد بزرگسال از طريق آن با «سخن گفتن» مشكلات خود را بيان مي كنند. بازي درماني براي كودكان بيش فعال مي تواند شامل موارد زير باشد:

بازي هاي حركتي براي كمك به كودكان در كنترل انرژي خود
بازي هاي تخيلي براي كمك به كودكان در بيان احساسات خود
بازي هاي آموزشي براي كمك به كودكان در يادگيري مهارت هاي جديد
بازي درماني نوين
ريهاكام و كنتب براي طيف گسترده اي از مشكلات روانشناختي از جمله اضطراب، افسردگي، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد و مشكلات رفتاري استفاده مي شود. همچنين براي كمك به افراد در ارتقاي سلامت روان و رفاه عمومي خود استفاده مي شود.

بازي درماني نوين ( ريهاكام و كنتب) يك روش درماني موثر و جذاب است كه مي تواند به افراد در ارتقاي سلامت روان و رفاه عمومي خود كمك كند. اين روش درماني براي طيف گسترده اي از مشكلات روانشناختي از جمله بيش فعالي، افسردگي، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد و مشكلات رفتاري استفاده مي شود. همچنين براي كمك به افراد در ارتقاي سلامت روان و رفاه عمومي خود استفاده مي شود.

براي صحبت با متخصصان كودك در زمينه بازي درماني نوين مي توانيد با شماره هاي ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگيريد.

مزايا بازي درماني نوين
بازي درماني نوين داراي مزاياي زيادي است، از جمله:

موثر بودن: بازي درماني نوين يك روش درماني موثر براي طيف گسترده اي از مشكلات روانشناختي است.
جذابيت: بازي درماني نوين يك روش درماني جذاب است كه افراد از آن لذت مي برند.
انعطاف پذيري: بازي درماني نوين يك روش درماني انعطاف پذير است كه مي تواند با نيازهاي فرد و اهداف درمانگر سازگار شود.
بدون عوارض: ريهاكام و كنتب بدون هيچ عوارض جانبي و به صورت تضميني به درمان بيش فعالي و اختلالات ديگر مي پردازند.

كاردرماني براي كودكان بيش فعال
كاردرماني يك روش درماني است كه بر بهبود عملكردهاي روزانه افراد تمركز دارد. كاردرمانگرها از طريق ارزيابي و مداخله، به افراد كمك مي كنند تا مهارت هاي لازم را براي انجام فعاليت هاي زندگي روزمره كسب كنند.

كاردرماني براي كودكان بيش فعال مي تواند در بهبود موارد زير موثر باشد:

مهارت هاي سازماندهي و برنامه ريزي: كودكان بيش فعال اغلب در سازماندهي و برنامه ريزي كارهاي خود مشكل دارند. كاردرماني مي تواند به آنها كمك كند تا ياد بگيرند چگونه كارها را به مراحل كوچك قابل انجام تقسيم كنند و براي انجام آنها برنامه ريزي كنند.
مشكلات پردازش حسي: مطالعات نشان داده است كه حدود ۴۰ درصد از كودكان مبتلا به ADHD داراي اختلال پردازش حسي هستند. اين اختلال باعث مي شود كه كودكان در پردازش اطلاعات حسي مانند لمس، بينايي، شنوايي و بو دچار مشكل شوند. كاردرماني مي تواند به كودكان كمك كند تا ياد بگيرند چگونه اطلاعات حسي را بهتر پردازش كنند.
مهارت هاي خودتنظيمي: كودكان بيش فعال اغلب در كنترل رفتار خود مشكل دارند. كاردرماني مي تواند به آنها كمك كند تا ياد بگيرند چگونه احساسات خود را كنترل كنند و رفتارهاي مناسب را انتخاب كنند.
مهارت هاي حركتي ظريف و درشت: كودكان بيش فعال ممكن است در مهارت هاي حركتي ظريف و درشت مانند نوشتن، دوختن و ورزش دچار مشكل باشند. كاردرماني مي تواند به آنها كمك كند تا اين مهارت ها را بهبود بخشند.
استقلال در كارهاي روزمره: كاردرماني مي تواند به كودكان كمك كند تا مهارت هاي لازم براي انجام كارهاي روزمره مانند لباس پوشيدن، غذا خوردن و نظافت را كسب كنند.
كاردرماني براي بازي درماني براي كودكان بيش فعال معمولاً به صورت جلسات فردي يا گروهي انجام مي شود. جلسات كاردرماني معمولاً ۳۰-۶۰ دقيقه طول مي كشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-بازي درماني براي كودكان بيش فعال ✔️ نقاشي، بازي و كاردرماني



:: ات مرتبط:

:: برچسب‌ها:
نویسنده : ravanshenas4455
تاریخ : 1402/10/1 
زمان : ۱۶
تاثير تغذيه در بيش فعالي + چه ويتاميني باعث بيش فعالي مي شود
|

تاثير تغذيه در بيش فعالي چه مي باشد؟ آيا آنچه مي خوريد به توجه، تمركز و يا بيش فعالي كمك مي كند؟ هيچ دليل علمي واضحي وجود ندارد كه اختلال بيش فعالي و كمبود توجه در اثر رژيم يا مشكلات غذايي بوجود مي آيد.

ولي تحقيقات نشان داده اند كه غذاهاي مشخصي حداقل مي توانند در تاثير تغذيه در بيش فعالي نقش داشته باشند. بنابراين آيا اين غذاها چيزهاي خاصي هستند كه اگر شما اين شرايط را داشته باشيد نبايد بخوريد؟ و يا اگر فرزند شما دچار مشكل كمبود توجه و بيش فعالي باشد نبايد بخورد و آنچه مي خورد را بايد تغيير دهيد؟

در اينجا پاسخ به سوالات شما درباره حذف رژيم غذايي، مكمل هاي غذايي، و تاثير تغذيه در بيش فعالي با كمك مشاوران متخصص پاسخ داده مي شود. در صورتي كه سوالي داريد در انتهاي متن مي توانيد آن را مطرح كرده تا متخصصان ما در سريع تر زمان ممكن به آن پاسخ دهند.


اختلال نقص توجه و بيش فعالي چيست؟
اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) شايع ترين اختلال دوران كودكي است كه تخمين زده مي شود ۲ تا ۱۸٪ از كودكان را تحت تاثير قرار دهد . علائم اصلي مرتبط با ADHD شامل سطوح نامناسب بيش فعالي، تكانشگري و بي توجهي است.

ADHD همراه با ساير مشكلات سلامت روان مانند اضطراب و اختلالات خلقي، از جمله افسردگي، افكار خودكشي و اختلال دوقطبي ظاهر مي شود و اغلب به ويژه با مشكلات ضد اجتماعي مانند اختلال سلوك و اختلال نافرماني مقابله اي همراه است. در اين شرايط ADHD مي تواند منجر به رفتار ضد اجتماعي، سوء مصرف مواد و اختلال شخصيت مرزي در اواخر نوجواني و بزرگسالي شود.

علاوه بر اين، ADHD با نقايص شناختي نيز مرتبط است. تخمين زده شده است كه يك چهارم اين كودكان داراي ناتواني هاي يادگيري خاص در رياضيات، خواندن، يا املا هستند. مشكلات توجه با تاخير در عملكرد شناختي كلي، مهارت هاي زباني ضعيف و سازگاري ضعيف در كلاس همراه مي باشد.

رفتار مخرب، انضباط ضعيف، حواس‌پرتي مي‌تواند تأثير نامطلوبي بر خانواده‌ها، روابط، تعاملات اجتماعي و عزت‌نفس و عملكرد مدرسه كودكان بگذارد.

چه غذاهايي براي كودكان بيش از حد فعال مضر است
تاثير تغذيه در بيش فعالي شامل غذاهايي مي باشد كه شما مي خوريد و يا هر مكمل غذايي كه شما مصرف مي كنيد. به طور ايده آل عادات غذايي شما به كاركرد بهتر مغز كمك مي كند و اين علائم را كاهش مي دهد مثل بي خوابي و يا عدم تمركز.

ممكن است در مورد تاثير تغذيه در بيش فعالي شنيده باشيد، موارد غذايي زير تاثير تغذيه در بيش فعالي را نشان مي دهند و بايد به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد:

تاثير تغذيه در بيش فعالي: فرض بر اينست كه برخي از غذاهايي كه شما مي خوريد ممكن است علائم را بهتر يا بدتر نمايند. هم چنين ممكن است خيلي از مواد غذايي كه نمي خوريد به بهبود علائم شما كمك كنند.

رژيم مكمل غذايي: با اين برنامه شما ويتامين ها، مواد معدني و يا ساير مواد غذايي را به تغذيه خود اضافه مي كنيد، اين ايده به گونه اي است كه مي تواند به شما كمك كند چيزي را كه از طريق غذا خوردن نمي توانيد كسب كنيد جبران نماييد. پيشنهاد دهندگان اين نوع رژيم هاي غذايي بر اين باورند كه اگر مقدار كافي از اين مواد غذايي را نداشته باشيد ممكن است علائم شما تشديد گردد اين نشانه تاثير تغذيه در بيش فعالي مي باشد.

رژيم هاي غذايي حذفي: اين رژيم غذايي شامل نخوردن غذاها يا مواد غذايي مي باشد كه فكر مي كنيد منجر به رفتارهاي خاصي شده يا علائم را بدتر مي كنند.

تاثير تغذيه در بيش فعالي: درباره رژيم هاي غذايي بيش فعالي تحقيق زيادي نشده است. داده ها محدود هستند و نتايج تركيبي مي باشند. علي رغم اين مطلب متخصصان عرصه سلامت بر اين باورند كه آنچه كه شما مي خوريد و مي نوشيد مي تواند نقشي را در كمك به اين علائم ايفا نمايد.

بهترين صبحانه براي كودكان بيش فعال
يكي از متخصصان به نام ريچارد سان مي گويد: هر آنچه كه براي مغز خوب باشد تقريبا براي بيش فعالي نيز خوب است. ممكن است خواهان خوردن اين موارد باشيد:

يك رژيم غذايي با پروتئين بالا، لوبياها، پنير، گوشت و خشكبار مي تواند منبع خوبي براي پروتئين باشند، اين غذاها را در صبح و بعد از وعده هاي مدرسه بخوريد. اين موضوع مي تواند تمركز را بهبود بخشيده و ممكن است باعث اثربخشي دارو درماني در دراز مدت شود.

موادي كه در زير آمده اند را كاهش دهيد:

شكلات، شربت، ذرت، عسل، شكر، محصولاتي كه از گندم سفيد، برنج سفيد و سيب زميني مي توانند تاثير تغذيه در بيش فعالي داشته باشد و بهتراست كه مصرف اين موارد را كاهش دهيد.

افزايش كربوهيدرات هاي پيچيده تر: اين موارد خوب هستند؛ مقدار زيادي سبزيجات و ميوه را مصرف كنيد كه شامل پرتقال، نارنگي، گلابي، گريپ فروت، سيب و كيوي مي باشد. اين نوع غذاها را در هنگام عصر مي تواند به كودك كمك كند تا بخوابد و خواب راحت تري داشته باشد علاوه بر اين تاثير تغذيه در بيش فعالي را كاهش مي دهد و كودك را ارام تر مي سازد. از طرفي مصرف غذاهاي فست فودي و نامناسب مي تواند باعث تشديد تاثير تغذيه در بيش فعالي شود.

افزايش اسيدهاي چرب داراي امگا۳: مي توانيد اين مواد را در ماهي تن، قزل آلا و ساير ماهي هاي سفيد آب سرد پيدا كنيد. گردوها، آجيل برزيل، روغن زيتون و كانولا غذاهاي ديگري هستند كه اين مواد را در خود دارند. هم چنين مي توانيد مكمل اسيد چرب داراي امگا۳ مصرف نماييد.

مولتي ويتامين و بيش فعالي
برخي از كارشناسان مي گويند افراد بيش فعال بايد هر روز ۱۰۰ % مكمل هاي معدني و ويتامين دريافت كنند. ساير كارشناسان تغذيه معتقدند افرادي كه رژيم غذايي عادي و متعارف دارند نيازي به مكمل هاي مغزي و ويتامين ندارند. كارشناسان مي گويند شواهد كافي مبني بر اين كه مكمل هاي معدني و ويتامين ها به ناهنجاري هاي همه كودكان كمك مي كنند و باعث افزايش تاثير تغذيه در بيش فعالي مي شوند وجود ندارد.

گرچه مولتي ويتامين ممكن است براي كودكان، نوجونان و افراد بالغ كه رژيم غذايي نامناسب دارند مفيد باشد، دوز زياد ويتامين ها مي تواند سمي باشد، پس از آن ها اجتناب كنيد.

علائم بيش فعالي از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. اگر نيازمند دريافت مكمل هستيد از نزديك با پزشكان در ارتباط باشيد تا تاثير تغذيه در بيش فعالي را كاهش دهيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-تاثير تغذيه در بيش فعالي + چه ويتاميني باعث بيش فعالي مي شود



:: ات مرتبط:

:: برچسب‌ها:
نویسنده : ravanshenas4455
تاریخ : 1401/10/13 
زمان : ۱۸
اعتياد و بيش فعالي | ارتباط بيش فعالي و اعتياد چيست؟
|

اعتياد و بيش فعالي، ارتباط بيش فعالي و اعتياد چيست؟

رابطه اعتياد و بيش فعالي چيست و چه رابطه اي با هم دارند؟ كودكان بيش فعال بسيار خاص هستند و به دليل شرايط خاصشان ممكن است بيشتر مورد تنبيه و خشم و اعصبانيت والدين و اطرافيان قرار گيرند.

از طرف ديگر از نظر زيستي بچه هاي بيش فعال براي كاهش ناراحتي هاي خود به سمت مواد مخدر مي روند.

كودكان بيش فعال به دليل پيش زمينه زيستي و محيطي كه در آن ها به وجود مي آيد در آينده نسبت به ساير افراد جامعه ممكن است بيشتر در معرض اعتياد قرار گيرند.

با اين حال تمام كودكان بيش فعال در بزرگسالي معتاد نمي شوند اما به دليل حساسيت هايي كه دارند بايد اقدامات پيشگيرانه اي بر روي آنها انجام شود تا خطر اعتياد در آن ها كاهش يابد.

در اين مقاله به بررسي ارتباط اعتياد و بيش فعالي مي پردازيم و راهكارهايي براي كاهش اين خطر را بيان مي كنيم.

اعتياد و بيش فعالي
نمي توان به طور دقيق و قطعي آينده كودك را پيش بيني كرد چون در اين هنگام اختيار و شخصيت منحصر به فرد كودك بي تاثير خواهد بود و هيچ نقشي نخواهد داشت.

بر اساس تحقيقات انجام شده فقط مي توان در مورد رابطه شيوع اعتياد و بيش فعالي افراد نظر داد و همچنين بر اساس تحقيقات تنها ۴ تا ۵ درصد افراد به اختلال بيش فعالي – نقص توجه دچار مي شوند و از بين اين افراد حدود ۵۰درصد تقريبا درگير اعتياد مي شوند.

بر اساس گفته مي توان به اين نتيجه رسيد كه نيمي از افرادي كه به ADHD مبتلا هستند اعتياد به الكل، نيكوتين و ساير مواد مخدر دارند البته اگر نيكوتين را در نظر نگيريم تنها ۱۵ درصد از افرادي كه به ADHD مبتلا هستند اعتياد به الكل و مواد مخدر دارند.

بر اساس گزارشات كيفي انجام شده استفاده از روش هاي درماني مناسب و همچنين رفتار مناسب خانواده مي تواند تمايل افراد را به مواد مخدر و اعتياد كاهش دهد.

عوارض اعتياد به ترياك
عوارض اعتياد به ترياك
آيا داروهاي بيش فعالي اعتياد آورند؟
يكي از داروهاي بيش فعالي ريتالين مي باشد و اين دارو براي افرادي كه به بيماري بيش فعالي و نقص توجه دچار هستند اعتيار آور نيست و افراد بايد به درستي آن را مصرف كنند تا بيماري آن ها درمان شود.

اما افرادي كه به اختلالات مغزي دچار هستند و بيماري بيش فعالي ندارند اگر از اين دارو استفاده كنند به آن اعتياد پيدا مي كنند و از نظر رواني عوارض بسياري براي آن ها خواهد داشت.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-اعتياد و بيش فعالي | ارتباط بيش فعالي و اعتياد چيست؟



:: ات مرتبط:

:: برچسب‌ها:
نویسنده : ravanshenas4455
تاریخ : 1400/1/5 
زمان : ۱۲
خواب سبك و كم خوابي در كودكان با بيش فعالي و كمبود توجه
|

چكيده
يك مطالعه جديد نشان داده است كه شكايت والدين از خواب بد كودكان بيش فعالشان تقريبا درست است

و اين كودكان بدتر از ديگر كودكان مي خوابند.

بر اساس اين مطالعه ۷۰ درصد از كودكاني كه دچار اختلال ADHD هستند

به سختي به خواب مي روند و آنها زمان طولاني را در رختخواب بيدار مي مانند.

مطالعات پيشين كه كيفيت خواب اين كودكان را با الكترودها مورد بررسي قرار داده بودند

در نشان دادن ارتباط بين كيفيت خواب و اختلال بيش فعالي و كمبود توجه شكست خوردند.

اما اين مطالعه جديد دانماركي نشان داد كه اين كودكان در خوابيدن نسبت به كودكان ديگر مشكل دارند.

سايت مركز مشاوره به نقل از نويسنده مسئول اين مطالعه مي نويسد:

“مطالعه ما تجربه اكثر والدين را در زمينه خواب بد كودكان بيش فعال تاييد كرده است،

و اين كودكان ديرتر از ديگر كودكان به خواب مي روند. در اندازه گيري هاي ما متوجه شديم كه كودكان مشكلات خواب بيشتري نيز دارند مانند خواب عميق كمتر.

در مورد ميزان طول خواب به صورت ميانگين كودكان بيش فعال ۴۵ دقيقه كمتر از ديگر كودكان مي خوابند”.

براساس تشخيص روانپزشكي دو نفر از سه نفر كودك مبتلا به ADHD مشكلات و اختلالات ديگري را نيز دارا مي باشند،

لذا وسال اين است كه خواب سبك و كم خوابي در كودكان با بيش فعالي و كمبود توجه چگونه رخ مي دهد.

كه احتمالا باعث افزايش خطر ابتلا به اختلال خواب نيز مي باشد.

ولي حتي زماني كه محققين در پي اين بودند كه كودكاني كه تنها تشخيص ADHD داده شده اند،

انها متوجه تفاوت زيادي در ميان الگوي گروه كنترل و گروه ADHD شدند.

الگوهاي خواب مخالف در طول روز
خواب سبك و كم خوابي در كودكان با بيش فعالي و كمبود توجه

محققين همچنين در رابطه با الگوي خواب روزانه اين كودكان نيز تحقيق كردند. يافته ها محققين را متعجب كرد.

در اين مطالعه نشان داده شد، بر خلاف خواب شب كودكان مبتلا به اختلال ADHD نسبت به گروه كنترل در طول روز زودتر به خواب مي روند.

با در نظر گرفتن رفتار بيش فعالي در كودكان بيش فعال شايد اين مسئله عجيب به نظر ميرسد

اما خود اين رفتار بيش فعالانه ممكن است رفتار جبراني براي عدم توانايي چرت زدن در طول روز باشد.

منبع :مركز مشاوره و روانشناسي ايران-خواب سبك و كم خوابي در كودكان با بيش فعالي و كمبود توجه



:: ات مرتبط:

:: برچسب‌ها:
نویسنده : ravanshenas4455
تاریخ : 1399/1/2 
زمان : ۱۷
[ ]